Mainostoimistoväki on innoissaan kokonaisprojekteista, jotka koostuvat perinteisestä printistä, somesta ja netistä.
Messuprojekteja oli oikein ikävä koronavuosina, jotka hiljensivät yhtä hyvin muutkin tapahtumat. Messut ovat
kuitenkin asiakasprojekti, joka työllistää niin graafiset suunnittelijat, kuvankäsittelijät, webmasterit ja copywriterit.
Tänä syksynä meidät on pitänyt kiireisenä mm. Alihankintamessut, Maatalouskonemessut ja Konepajamessut, joiden parissa on huhkittu myös osastoja rakentamassa. Kiitämme kaikkia asiakkaitamme mielenkiintoisista, haastavista ja monipuolisista messuprojekteista.
Konepajamessuilla parasta konekauppaa
Konepajamessujen vuoden 2022 teemana oli kehittyneemmät koneet ja moderni konepaja. Teema sopii Edufix / Contos
yritystiimille kuin nenä päähän. Edufix on työstökoneiden asennukseen, huoltoon ja käyttöön erikoistunut
konepajateollisuuden huoltoyritys ja Contos välittää laadukkaat metallintyöstökoneet suoraan eurooppalaisilta
tehtailta. Yhdessä yritykset tarjoavat parasta konepalvelua ja meillä mainostoimiston agendana on viedä viesti
asiakkaan asiakkaille. Tavoitteena oli mm. messuilla tehdä konekauppaa, myydä koneen käyttöönotto- ja asennuspalvelua sekä koulutuksia. Miten se tehtiin?
Näkyvyyttä ja yrityskuvan vahvistusta
Messuprojekti aloitettiin hyvissä ajoin jo keväällä tehostamalla verkkosivujen googlehakuja, perustamalla yrityksille Google yritysprofiili, SEO-optimoinnilla, sisällön tuotannolla ja tiedotteilla. Tiedotteiden ja artikkeleiden toimittamiseksi teimme kuvaus- ja juttukeikkoja asiakaskohteisiin ja samalla saimme uutta materiaalia aineistopankkiin.
Materiaalin hallinta ja laadukas aineisto ovat peruselementit, joita tarvitaan markkinointiaineiston luomisessa
kaikissa kanavissa. Saimme uutta kuva- ja videomateriaalia myös asiakkaamme päämiehiltä ja tehtailta.
Messuosaston suunnittelu, grafiikat ja esitykset
Messuosaston yleisilme ja seinägrafiikat rakentuivat edustettujen konemerkkien ja tuotteiden mukaan. Neuvotteluille ja asiakaskontakteille varattiin oma tilansa, sillä messukutsuilla ja e-kirjelähetyksillä tavoiteltiin osastolle mahdollisimman paljon vieraita. Vaikka digiaikana ja somekulttuurin vallitessa myynti- ja tuoteargumentit esitellään sähköisesti eri kanavissa, halusimme tuoda messuille myös käsin kosketeltavaa aineistoa. Edufixin jälleenmyymä tuoteryhmä on Blaser lastuamisnesteet. Blaserin edut ja vinkit tuotteen valintaan valmistettiin painetuksi esitteeksi ja tekniseksi oppaaksi. Messuesityksessä, joka toistettiin isolta näytöltä nonstoppina, molemmat yritykset saivat kuitenkin tilaa omalle erityisosaamiselleen. Suunnittelimme ja tuotimme esityksen kahdessa osassa, jotka yhdistyivät periaatteella: Kokonaispakettina yhdellä kontaktilla.
» Selaa tästä esitettä – Vinkit lastuamisnesteiden käyttöön