Aina välillä on hyvä poiketa vahvistamassa omaa tietotaitoaan. Rutiinit muodostuvat helposti tavoiksi ja äkkiä huomaa tipahtaneensa uusimmasta kelkasta. Siksi isolla kirkolla käynti tekee luovan alan ihmisille hyvää; pysyy ammattitaito virkeänä ja ajatukset innovatiivisina.

Tällä kertaa JiPS kävi hankkimassa uutta näkökulmaa Tampereella Markkinointiakatemia MAK:in opinahjossa. Päivän aiheena oli SEO-optimointi, Google-mainonta ja nettisivujen käyttäjäystävällisyys. Osallistuimme koulutukseen yhdessä asiakkaamme Katsa Oy:n kanssa, jonka nettisivujen parissa olemme ahertaneet nyt vajaan parin vuoden ajan. Tarkoituksena oli siis koulutuksesta poimia parhaat tärpit myös yhteiseen projektiimme ja sen kehitykseen.

Koulutuksen anti oli hyvinkin mielenkiintoinen. Osa läpikäydyistä asioista oli jo ennestään tuttuja, mutta vieraan ihmisen kertomana vanhatkin jutut vaikuttavat erilaisilta. Ja tulihan sieltä sitä uuttakin asiaa! Esimerkiksi Google Adwords on niin oma genrensä, että sen syövereihin voisi syventyä pidemmäksikin aikaa. Toistaiseksi kuitenkin uskomme luonnolliseen hakukoneystävällisyyteen mutta maksullisen mainonnan mahdollisuudet on silti hyvä tiedostaa. 

Kiitokset koulutuksesta MAK:ille ja seurasta Katsa Oy:lle!