Viimeinen työviikko ennen kesälomia oli kaikkea muuta kuin pehmeä lasku vapaalle. Työstimme tiiviisti neljät sivustot valmiiksi ja julkaisuun. Projektit olivat kaikki hyvin onnistuneita ja tarve jokaisella sivustolla oli erilainen.

Katsa.fi
Sivuston jatkokehitys ja rakennemuutokset

Katsa.fi sivuston kehitysprojekti aloitettiin jo keväällä tavoitteena kansainvälisen markkinoinnin tehostaminen. Sivustolle tehtiin käyttäjäoptimointia, sivuston rakenteen loogisuutta parannettiin ja latausnopeutta tehostettiin. Nopea kontaktointi myös mobiilisivustolla, kävijän kulunseuranta Heatmap-työkalun avulla, sisältöpäivitykset ja visualiteetin lisäykset olivat osa toimenpiteistä. Olennainen muutos oli englanninkielisen vaihteisto-osuuden rakentaminen. Mm. rakennemuutokset ja kohdennettu sisältötuotanto, konkreettisesti seurattava esitteiden ja dokumenttien lataustiheys (suora liitos Google Analyticsiin) ja tuotannon sekä toimialojen korostus erottavat vastaavan vaihdesivuston muissa kieliversioissa. Englanninkielisen vaihteistosivuston testaaminen ja seuranta antaa jatkossa suuntaa koko sivuston kehitykselle.

Lastux.fi
Uuden yrityksen ilme ja web-sivusto

Lastux.fi on kokonaan uusi sivusto, jonka tuottamisen yhteydessä luotiin yritykselle myös yritysgrafiikka. Graafisen suunnittelun jälkeen sama visuaalinen ilme muokattiin myös web-sivustolle. Nuorella mutta jo tehokkaasti toimivalla Lastuxilla ei aiemmin ollut web-sivustoa, joten tämä projekti aloitettiin ns. puhtaalta pöydältä. Sivustorakenteen ja toiminnallisuuden suunnittelun sekä teknisen web-työn jälkeen työstettiin sisältöä lähtien kuvasuunnittelusta, kuvavalmistuksesta ja visuaalisista elementeistä. Vielä teksti- ja sisältösuunnittelu niin sivusto oli julkaisuvalmis. Työ toki jatkuu sivustosisällön ja teknisen osuuden säännöllisellä päivittämisellä. Web-sivuston aktiivinen ylläpitäminen on tärkeää mm. Googlen hakutoimintojen kannalta.

Alvarinmetalli.fi
Liiketoiminnan kasvu ja uudet web-sivut

Alvarinmetalli.fi uudistettiin vanhan sivuston jäädessä yrityksen liiketoiminnallisesta kehityksestä jälkeen. Sivuston sisällössä kiinnitettiin erityishuomiota kuvitukseen ja kuvahakuihin, yritysgrafiikkaa modifioitiin ja visuaalinen ilme raikastettiin entisestään. Sivuston uudistaminen oli tarpeen myös siksi, että Alvarin Metalli on satsannut merkittävästi investointeihin ja tuotannon kehitykseen, joka vaikuttaaa suoraan yrityksen mahdollisuuksiin laajemman asiakaskunnan palvelemiseen ja monipuolisempaan tuotevalikoimaan. Onnittelemme myös 40 vuotta juhlivaa Alvarin Metallia!

Meramatec.fi
Tuotelanseeraus uudella sivustolla

Meramatec.com oli kiireinen toimeksianto, sillä yrityksen uuden tuotteen lanseeraus ja samalla muun tuotevalikoiman tunnettavuuden vahvistaminen vaati uuden sivuston tuottamisen. Edellinen sivusto oli myös teknisesti vanhentunut eikä enää vastannut markkinoinnillisesti yrityksen haasteisiin. Sivuston visuaalinen ilme mukailee edelleen  JiPS:n vuosia sitten suunnittelemaa linjaa. Sama vahva puna-musta-keltainen väritys on tunnettu myös tuotelogoissa ja  tuotteissa. Sivuston erityispiirre on sisällössä, jonne on Lakiosuuteen  kerätty mm. työturvallisuuteen liittyvät lait ja asetukset.

 

Facebook Tykkäsitkö? Jaa tämä Facebookissa